Från Bok till Film #4: Vampire Academy

 
Vampire Academy. Skolan där kungliga vampyrer Moroi går i skolan tillsammans med deras beskyddare Dhampirs. Ja böckerna är riktigt bra (i alla fall dem jag läst) och efter att ha sett trailern till filmen vart jag riktigt besviken. Tyckte inte att känslan fanns där. Men nu har jag sett filmatiseringen och tänkte prata lite om den.


Historian är densamma men jag kände lite att de skyndade på ibland. Mycket försvann och känslan infann sig inte riktigt. I början störde jag mig otroligt mycket på skådespelaren som spelade Dimitri men mor slutet tyckte jag ändå att han gjorde en okej tolkning. Däremot blev jag riktigt förvånad över skådespelaren som spelade Christian. Vet inte, men i mitt huvud skulle han vara lite mer "ful" usch vad hemsk jag känner mig nu men så är sanningen. Tyckte nog bättre om honom är han som spelade Dimitri faktiskt. 
Gillade skådespelaren som spelade Rose då hon verkligen fick fram all denna sarkasm hon har i böckerna. 

En annan sak jag funderade på va att vissa saker kändes helt stulna från andra filmer, men överlag kände jag att skolan och "the feeder room" stämde ganska överrens med hur jag hade föreställt mig dem när jag läste boken. Helt okej film, inte den bästa och många gånger kände jag verkligen att det inte var någon stor produktion och det saknade jag faktiskt. Mycket kändes som om det var gjort av en skolelev på någon utbildning. Som sagt helt okej film men inte mer än så. 

drugscalledbooks.blogg.se
2014-06-02 @ 21:03:20
URL: http://drugscalledbooks.blogg.se/

ÅÅÅÅ JAAAA!!! Hur har jag missat detta inlägg om min favorit bok!!
Och jag håller med så otrligt mycket! Guud, jag kände precis så om boken och jag hade ändå väntat i ett år på att filmen skulle komma ut :(

Svar: filmen är okej men inte mer än så. Synd att de nästan gjort parodi av böckerna :(
boklandskapet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0