Billy and Me av Giovanna Fletcher


Sophie May has a secret. One that she´s successfully kept for years. It´s meant that she´s had to give up her dream of going to university and travelling the world to stay in her little village, living with her mum and working in the local teashop. 

But then she meets the gorgeous Billy - an actor with ambitions to make it to the top. And when they fall in love, Sophie is whisked away from the comfort of her life into Billy´s glamorous - but ruthless - world. 



Till och börja med vill jag bara säga att jag verkligen ville gilla den här boken. Allting i handlingen tilltalar mig. Hur Billy kommer dit, ska spela in en Jane Austen film, de blir kära, flyttar till storstaden. Men det är bara något som fattas. Jag kan inte sätta fingret på det. Allting skriftmässigt är bra och historien kunde ha varit toppen men det är verkligen något som saknas. Något som griper tag i mig. Jag vet inte om det är att jag inte kan få kontakt med karaktärerna, eller att jag mest kommer på mig själv med att irritera mig på dem. Billy är alldeles för perfekt, Sophie är så självisk så jag vill spy. Det är inte menat så men jag stör mig på alla deras beslut. Så hur gärna jag än vill gilla denna bok så kan jag inte. Den är inte jättedålig men jag kommer så fort jag tar upp en annan bok att glömma bort den totalt. Jättetråkigt. För jag ville verkligen gilla den. Hoppas att Giovannas andra bok som ligger och väntar är bättre. 
Hanneles bokparadis
2014-06-29 @ 11:23:50
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Tack för tipset!

Svar: Så lite så! :D
boklandskapet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0