Fredagsfrågan v. 7 – Vilken är den mest romantiska bok du vet?

Jahapp, denna veckas fredagsfråga går hand i hand med att det är alla hjärtans dag idag. 
 
Lena:
Det var en tuff fråga. Hmm låt mig se nu. Jag är ju riktigt blödig för Mr. Rochester och Jane Eyre men om jag ska välja något annorlunda från en lite mindre känd bok så vill jag nog påstå att min favorit romantik bok är Kindred Hearts av Rowan Speedwell. 


Pernilla
:
Jag gillar ju att läsa chiclits som innehåller en del romantik, men tycker trots det att det ändå är svårt att komma på någon romantisk bok. Men jag fuskar lite och väljer en bok som jag även gillar filmatiseringen av (något som känns lite förbjudet att nämna som bokbloggare, men jag passar på att göra det ändå för boken är också bra), som på något sätt bara andas romantik för mig, nämligen Dagboken av Nicholas Sparks. Livslång kärlek och Noah, behöver jag säga mer? 

 


Madeleine: 
Hmm, svårt. Den som inte har kommit ut än som är en kärlekshistoria mellan mig och Alexander Skarsgård. haha skoja bara. Den som dyker upp rent spontant är One day. 


 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0