Recension: Dracula (Lättläst)



Handling:
Jonathan ska sälja ett hus till en greve i Transsylvanien. Han åker dit från London för att träffa Greve Dracula. På väg till Draculas slott blir Jonathan varnad. 
- Åk inte till Dracula. Han jagar människor om natten, biter dem i halsen och dricker deras blod. Han är vampyr. Du kommer att dö. 
Många blir offer för Greve Dracula. Några få lyckas överleva och de gör allt för att få slut på det fruktansvärda. 

Vad jag tyckte 
Ingen kan väl ha missat klassikern om Greve Dracula? Jo. Jag har faktiskt gjort det. Men nu har jag läst den lättlästa versionen av den. Den var helt okej. Inte mycket som man inte redan innan visste om historien. Säkert jättebra om man söker efter lättlästa böcker men för en van läsare kändes det som om allt tagits bort och ren fakta återstod. Lite tråkigt men jag har ändå en liten svaghet för denna boken. Den handlar ju om urvampyren inom litteraturen och det kan man ju bara inte missa. Får försöka ta mig igenom den engelska versionen på min Ipad senare. 

Titel: Dracula
Författare: Bram Stoker
Översättare: Johan Werkmäster
Förlag: LL-Förlaget
Format: Pocket
Sidor: 101



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0