Författarsamtal med Sveriges Romance Drottning Simona Ahrnstedt

Snart är julen här och stressen sprider sig sakta i kroppen. Hur lägligt är det då inte att bara ta en andpaus och smita in på Akademibokhandeln för att lyssna till sin favoritförfattare? Perfekt. 

Simona pratade lite om sina äldre historic romance böcker men i fokus stod självklart den senaste boken "En Enda Natt", som jag tyvärr inte har hunnit med att läsa ännu. Perfekt då att smita in i affären och köpa på sig ett ex som Simona sedan signerade. 
Med värme och glädje berättade Simona om hur hon valde att skriva just inom genren Romance, hur hon själv fastnade i den genren och slukade böcker men att det inte fanns någon bra motsvarighet här i Sverige. Så hon beslutade helt enkelt att och jag citerar "Jag ska skriva en bok som jag faktiskt själv vill läsa". Och som hon skriver. Vi suktades även med lite vad som komma skall i nästkommande bok som släpps i Maj nästa år (Tack för hjälpen Simona). Spännande!
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Simona
2014-12-19 @ 07:56:21
URL: http://www.simonaahrnstedt.se

Hej Lena,
vad roligt att du kom igår!
Nästa bok släpps maj 2015.
Kram
Simona

Svar: Åh tack för rättelsen ska genast ändra =) Kram
boklandskapet.blogg.se

Sofia Fritzson
2014-12-20 @ 11:35:30
URL: http://www.sofiafritzson.com

Åh, var du där i torsdags! Avis! :)

Svar: Ja det var jag. Mysig stämning :D
boklandskapet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0