Fredagsfrågan V.5 - Vilka språkliga Kynnen passar dig?

 I vilka länders litteratur känner du dig hemma om du bortser från ditt modersmål? Och finns det några länder som du har upptäckt inte passar dig?

Lena: 
Jag läser gärna brittisk litteratur och njae något som inte passar mig skulle jag säga är fransk för ja jag kan inte ett enda ord på franska. Så det blir lite svårt att läsa då. 

Pernilla:
Jag läser precis som Lena gärna brittisk litteratur, men har lite svårare för hur rysk litteratur är skriven då den boken jag försökte mig på förut kändes tung och motig att ta sig igenom.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0