5 frågor om böckerna i din bokhylla

 

En bok som du inte läst men som du ser fram emot?
Lena: Mary Poppins av P.L. Travers. 
Pernilla: Drottningoffret av Hanne Vibeke Holst (fick den i födelsedagspresent för 2 år sen men har ännu inte börjat läsa den och egentligen är det inte alls min typ av bok)

Den bästa boken du har hemma?
Lena: Tuff fråga faktiskt. Kindred Hearts av Rowan Speedwell
Pernilla: Harry Potter böckerna av JK Rowling och nej jag tänker inte välja bara en av dem.

En bok som du önskat varit bättre och som kanske var onödig att köpa?
Lena: Undercurrent av Paul Blackwell
Pernilla: Lyckan säljs separat av Lolly Winston (den levde kanske inte helt upp till mina förväntningar på den, men den är inte urusel)

En bok som du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående?
Lena: Alla fortsättningar efter Vampire Academy starten. Var så pepp och köpte hem alla på en gång men nu står de där på hyllan och jag har svårt att ta upp dem.
Pernilla: Mysteriet på Mercy Close av Marian Keyes

En bok som du har köpt mest för att det var ett vackert omslag?
Lena: Jag bar en ocean. Spontaninköpt på bokrean och står fortfarande i hyllan. 
Pernilla: Livets aviga och räta av Kate Jacobs (visade sig vara bra också och har till och med paljetter på framsidan utan att det ser fult ut, får kanske visa en bild här någon gång).

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0