Fredagsfrågan v. 8 – Säg en bra bok som handlar om sport?

Okej så hela Sverige fullkomligt kokar över av sportsnack nu i samband med OS, så nu är det meningen att vi ska tipsa om varsin bok som på något sätt handlar om sport. 
 
Lena:
 En bok som jag minns att jag gillade i min ungdom som handlar om "sport" är Stallkompisar som handlar om 3 vänner som går på en ridskola och alla deras äventyr. Minns att alla läste dessa böcker under en tid när vi satt ute på skolgården. 

 
 
Pernilla:
Okej här kommer en bok som jag vet att alla här på boklandskapet inte håller med om att den är bra. Boken jag har valt denna vecka är............ Zlatans biografi, "Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse" av David Lagercrantz. Säga vad man vill om Zlatan, det går inte att förneka att han är en duktig fotbollsspelare.
 
 
Madeleine:
 
Den enda "sport" boken som jag kommer på att jag har läst är Dancer som är en biografi om dansaren Rudolf Nureyev.
Dancer (häftad)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0