Frostbite av Richelle Mead


Handling: 

Rose has serious guy problem. Her gorgeous tutor, Dimitri, has his eye on someone else, her friend Mason has a huge crush on her, and she keeps getting stuck in her best friend Lissa´s head while she´s making out with her boyfriend, Christian. 

Then a nearby Strigoi attack puts St. Vladimir´s on high alert, and the Academy whisks its students away on a mandatory holiday ski trip. But the glittering winter landscape and posh Idaho resort only provide the illution of safety. When three students run away to strike back against the deadly Strigoi, Rose must join forces with Christian to rescue them. Only this time, Rose - and her heart - are in more danger than she ever could have imagined...

Vad jag tyckte:

Det var ett tag sedan jag läste första delen Vampire Academy nu men oj vad snabbt jag kom in i handlingen igen. Jag älskar denna serien och det faktum att Rose är den där lite mer kaxiga karaktären som slår först och frågar sedan gillar jag. Tyvärr tycker jag inte att den andra boken i serien var lika bra som den första. Mycket blev sentimentalt och pratades mycket om kärleken mellan Mason/Rose/Dimitri + att en helt ny kille kommer in i bilden, vilken jag iofs tyckte om mycket. Men jag hade nog velat haft mer fokus på Strigoi och deras hämndplan mot rojalisterna. Men en riktigt bra bok och jag ser fram emot att sätta tänderna i fortsättningen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0