Från Bok till Film 3: How I Live Now


När 15-åriga Daisy kommer till sin mosters gård i England så får hon finna sig i att bo ensam tillsammans med sina kusiner som hon aldrig har träffat, när mostern i sin tur reser bort. Nästa dag attackeras England av en hemlig fiende. Elen försvinner, all kommunikation med yttre världen slås ut och Daisy och de andra finner att de är helt isolerade från omvärlden. Och ett krig större än dem kunnat ana knackar på dörren.

Vad jag tyckte om filmen?

Om jag ska vara ärlig så visste jag inte att filmen var baserad på en bok när jag började se den. Jag har sett trailern en gång innan och fastnade genast för historian. Men jag hade aldrig kunnat förstå hur skrämmande och känslosam filmen faktiskt var. Tårarna avlöste varandra. Detta är en riktigt tung film. Jag måste nog ta ett par dagar för att bearbeta den. Helt fantastiska skådespelarinsatser och får inte filmen och skådisarna en massa priser för den så blir jag förvånad. 
Tyvärr tycker jag att trailern missvisar lite grann då den fokuserar mycket på "kärlekshistorian" men denna filmen är så mycket mer...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

boklandskapet.blogg.se

En blogg skapad för kärleken till det skrivna ordet. 3 bloggare, 3 boknördar. Lena (Bookheaven), Pernilla (NillasBokhylla) & Madeleine (mallesbokblogg). Vill ni komma i kontakt med oss gällande tävlingar eller andra samarbeten gör ni det enklast genom att mejla oss på: [email protected]

RSS 2.0